martes, 31 de enero de 2012

Frankfurts of my love...

Els 'frankfurts' són la Coca-cola dels entrepans. Quan no saps que demanar-ne a un bar, la salsitxa de sabor incomparable, i composició desconeguda, és un número guanyador. Com he patit durant els 43 anys de la meva wonderful life un bon nombre de decepcions després de cridar "un frankfurt " a un cambrer amb escuradents a la boca, seré un bon minyó i parlaré del meu top-3 particular.

TOP 3. Don Bratwurst, 'el alemán' (Pg. Fabra i Puig, 374).

Decoració curiosa, un amo peculiar i unes cambreres dignes del somni d'un adolescent fan de la saga Porky's. Però el millor són les seves salsitxes. Jo sóc un clàssic i recomano el frankfurt, però tota la carta és més que interessant. Deixeu-vos guiar per les cambreres o el top-star del local. No és econòmic, però per 15 euros surts ben satisfet.

TOP 2. Frankfurt Pedralbes (Jordi Girona, 4)

Està sempre petat de gent, els cambrers van a saco i està sobrevalorat, ja que les seves salsitxes (de la marca Vallès) són les mateixes que podeu trobar a un bon nombre de locals de Barcelona i rodalies. No és car, però per atipar-te necessites dos o tres bocates. Però li tinc molt carinyu perquè aquí vaig aprendre a estimar els frankfurts, així que sempre estarà al meu Olimp particular.

TOP 1. Alt Heidelberg (Ronda Universitat, 5)

El Fernando Esteso dels 'frankfurts' barcelonins. El Luis Aguilé de les salsitxeries. El millor. El més incomparable. Fabuloso. Esplendido. Soberano. La Ronda Universitat s'ilumina cada cop que un comensal ataca un entrepà. Salsitxes de veritat servides per cambrers uniformats com si fóssim a la postguerra. Però la teca és bona, no d'estraperlo.

No hay comentarios: